Fitness fasírt

E recept eredeti arca anyukámtól származik, aki évtizedek óta készíti. Mindenki nagyon kedveli a családban, anyukám is, hiszen seperc az elkészítése. Ő ugyan nem a fitness változatánál horgonyzott le, de ha megkóstolná az enyémet, nem mondana nemet.

A fitness fasírtomnak is van egy sztorija: egy-két évvel ezelőtt, amikor még magamon hordtam a felesleges kilóimat, a barátnőméket vártuk a hétvégére. Tudni kell róla, hogy biológia-sport szakon végzett az egyetemen, és a mai napig egészségesen táplálkozik és szinte napi szinten sportol. Ritkán tesz kivételt és megeszi a jó házi nokedli is porkolttel, meg miegyebet, de mindent mértékkel, ahogyan szokta mondani. Nem meglepő tehát, hogy az egyetem elvégzése óta egy dekát sem hízott… 🙂

Nos, amikor vártuk őket a párjával, kedveskedni szerettem volna nekik a főztömmel, ezért a jól bevált petrezselymes-sajtos fasírtomat kenyér nélkül készítettem. Azóta ez a recept kenyeret, se kenyérmorzsát nem látott. Rádöbbentem, hogy milyen jó tejben áztatott kenyér vagy zsemlye nélkül. Az elkészítése gyors és 40 perc sütés után tálalható. Friss zöldség salátával szoktuk enni, de „csak úgy a kézbe“ is nagyon jó! És hogy miért fitness fasírt? Amikor megérkeztek a barátnőmék, akkor hirtelen azt találtam neki mondani, hogy: „egyél, ne félj, ez olyan Te fajta fitness fasírt!“ Azóta így hívjuk. 🙂

Recept:

  • kb. 1 kg vegyes sertés-marha hús, az arány nem igazán számít. Mindenki döntse el, melyik hús ízét részesíti előnybe. Én kb. fele-fele arányban szoktam vásárolni. Természetesen 100% sertés húsból is kitűnő.
  • só ízlés szerint
  • 3 tojás
  • kk őrölt fekete bors
  • sok metélt petrezselyemzöld (mindig frisset használok, imádom az ízét!)
    A sok alatt itt kb. 10 dkg-t értek, de több se rontja el.
  • 20 dkg reszelt sajt
  •  
    Elkészítése:
    Mindent jó alaposan összekeverek és kb. 16 fasírtot készítek belőle. A fasírtokat nem forgatom kenyér morzsába, felesleges kalória. Sőt, a golyók formálásához nem szükséges a kezünket bevizezni, mert nem ragad. A fasírtokat sütőpapírra helyezem és 170°C-on aranybarnára sütöm 35-40 perc alatt.
    Itt-ott megnézem a gombócokat, hogyan sülnek.

    A kenyérmorzsa ugye a fasírt elválaszthatatlan párosa, de már teljesen feleslegesnek tartom, hiszen jót nem tesz a szervezetünkkel. A hagyományos fasírtnál szükséges a fokhagyma, ami ugyan szuper dolog, de a fogyasztása után a gyomrunk felfelé jelez () és ha társaságban vagyunk, kellemetlen dolog, nemde? Ezért én a fokhagymát sok más ételbe szívesen beleteszem, de mindig kihagyom a fasírtból. Erről majd fogok írni bővebben. Egyébként a fitness fasírtomnak nagyon kellemes íze van és a fogyasztása után lelkiismeret furdalás nincsen.